همه ی ما انواع دودکش های مختلف را مشاهده کرده ایم. در این مقاله می خواهیم دودکشی را معرفی کنیم که شاید افراد عادی کمتر با آن آشنایی داشته باشند. دودکش موتورخانه از جمله دودکش های غول پیکر است که کارش شبیه به دودکش بخاری های نفتی یا قدیمی چوبی می باشد. اما در مقیاس بزرگ تر و صنعتی شده آن. کار دودکش این است که دود و کربن دی اکسید تولید شده را خارج کند و با این کار به احتراق سریع تر و بهتر موادی که لازم است بسوزند کمک کند. دودکش دود را از جایی که غلظت آن زیاد است به جایی که غلظت آن کم است منتقل می کند. در دودکش های معمولی متریال استفاده شده در ساخت دودکش چندان مهم نمی باشد و تنها از چند ورقه آلومینیومی ساده می توان دودکش ساخت اما در ساخت دودکش موتورخانه مواد مخصوصی باید به کار برده شود. چرا که این دودکش بعد از مدت کوتاهی شروع به گرم شدن می کند و اگر جنس آن مخصوص نباشد بعد از چند ساعت ممکن از ذوب شود. برای ساخت دودکش موتورخانه از ورق های آلومینیومی سیاه رنگی استفاده می شود که هم  از درون و هم از بیرون عایق بندی می شوند. عمل عایق بندی چه در داخل دودکش وچه در بیرون آن دلایل خاص خود را دارد. در داخل دودکش برای عایق کردن آن معمولاً از ترکیب سیمان و پنبه نسوز به قطر حداقل دو اینچ استفاده می شود. این کار برای جلوگیری از گرم شدن دودکش صورت می گیرد. البته که هر چقدر هم که عایق بندی صورت بگیرد دودکش به مقدار کمی گرم می شود اما این کار برای جلوگیری از ذوب شدن آن است. سطح خارجی دودکش در تماس با هوای آزاد قرار می گیرد که خود می تواند عامل فرسایش دودکش باشد برای این منظور سطح خارجی دودکش را نیز عایق بندی می کنند. یکی دیگر از مواردی که به عایق بندی کمک می کند رنگ مخصوصی است که حاوی کروم و روی می باشد.شرکت نخستین کار از شرکت های معتبر در بخش ارائه خدمات شوتینگ زباله و خدمات دودکش موتورخانه  می باشد.

نکات استفاده از دودکش موتورخانه:

در نصب دودکش موتورخانه اندازه ها به صورت میلی متری باید در نظر گرفته شود تا دودکش کوچک تر یا بزرگ تر بلند تر یا کوتاه تر از میزان استاندارد نباشد. هر کدام از این موارد پیامد های خود را در پی دارد. اگر دودکش بیش از اندازه بلند یا قطر آن زیاد باشد دود از یک جایی به بعد نمی تواند بالاتر برود و به داخل تاسیسات برمی گردد. به اصطلاح گفته می‌ شود که دستگاه خفه کرده است. اگر دودکش به صورت غیرطبیعی باریک و قطرآن کم باشد باعث می شود دود به سرعت خارج شود که هم حرارت را بیش از اندازه بالا می ‌برد و هم باعث ایجاد لرزش و صدای زیاد می شود این لرزش محل‌ های نصب را شل می کند و گاهی اوقات ممکن است باعث جدا شدن آن ها از همدیگر شود.  برای اجرای شوت نخاله به سایت شرکت نخستین کار مراجعه کنید. 

از جمله نکات دیگری که ایمنی دودکش موتورخانه را بالا می ‌برد این است که سطح داخلی دودکش باید کاملاً صاف باشد و هیچ گونه برامدگی کفره و یا فرورفتگی در آن مشاهده نشود. دودکش موتورخانه بعد از گذشت مدتی حجم زیادی از دوده را در خود جای می دهد. برای خارج کردن این پسماند باید محفظه مناسب تعبیه شود. در قسمت انتهایی دودکش باید از کلاهک مخصوص که معمولاً به شکل H است استفاده شود چرا که بارندگی می ‌تواند به داخل دودکش راه پیدا کند و از این طریق وارد دستگاه و محفظه شود. بهتر آن است که مسیر دودکش کوچکترین انحرافی نداشته باشد اما گاهی اوقات مجبور می شویم که مسیر دودکش را کمی منحرف کنیم در این صورت باید با مهندسان مشورت کرد چرا که هر انحرافی باعث کاهش فشار می شود و ممکن است از خروج دود جلوگیری کند.

شرکت نخستین کار

آدرس : تهران خیابان دماوند بالاتر از سه راه تهرانپارس خیابان سازمان آب خیابان ۵ شیدایی کوچه توانگری شمالی پلاک ۱۱

کدپستی : ۱۶۵۸۹۵۷۳۸۱

ایمیل  :  nakhostin@yahoo.com

شماره تماس :02177964087 , 02177335083   

فکس : 02177148025

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 464
نمایش همه
علاقه مندی ها ()